fn plocha x y z = (-- určím si funkci pro přehlednost box length:1 width:20 height:1 pos:[x,y,z] ) fn drawLineBetweenTwoPoints arr = ( --spojeni bod; do krivky ss = SplineShape pos:arr[1]-- --definovala jsem si svoji funkci ss, který má posici v poli a je tam jeden prvek addNewSpline ss --pokyn přiřazení for i = 1 to arr.count do --zadavam si pocet prvkudo pole ( addKnot ss 1 #corner #line arr[i] --cyklus bodů ) updateShape ss --toto říká, že se má vykreslit celá ta křřivka ss --pokud potřebuju s křivkou dále pracovat dále definuju tímto příkazem, vrácení dála ve skriptu ) fn krivka = ( steps = 1000.0 a = 100.0 arr = #()--prazdne pole, musime definovat for i = 0.0 to a+(a/steps) by (a/steps) do -- abz nam to dodelalo prvni a posledni bod, tak musime pridat jeden , pocita od prvniho bodu ( P = [i, sin (i*180/pi),cos (i*90)]-- zadavam bod append arr P--pridam bod P poli ) arr ) fn plochaKrivka = ( body = krivka() for i = 1 to body.count do --ptám se na pocet-count prvku do pole ( plocha body[i].x body[i].y body[i].z ) ) -- nevim --- vytvořit několik koulí, seskupit je dohromady, vytvořit skupinu a hlavní kouli a odvozené od ní for i=1 to 5 collect sphere pos:(random [-100,-50,0] [100,50,0]) group MySpheres name:"MyGroup" --pojmenování isGroupHead $MyGroup -- návrat true isGroupMember $sphere01 -- kdo je člen skupiny -- check to see if group is open. Open group and test member of group -- nevim isOpenGroupHead $MyGroup -- návrat false setGroupOpen $MyGroup true isOpenGroupMember $sphere01 -- návrat false -- vytvoření nové skupiny koulí, a přiřazení jejich té původní skupině, vlastnosti NewSpheres=for i=1 to 3 collect sphere pos:(random [-100,-10,0] [100,10,0]) append NewSpheres $MyGroup --nová skupina group NewSpheres name:"BiggerGroup" -- vytvoření hlavní skupiny, testování členů, uzavření setGroupOpen $BiggerGroup true isOpenGroupMember $MyGroup setGroupOpen $MyGroup false setGroupOpen $BiggerGroup false --------------------------------------- --------------------------------------- --delete $* clearListener() --mybox = box length:1 width:20 height:1 pos:[1,9,8]-- takto mi to určí jednoduše, vygeneruje mi to box --plocha 1 9 8 body = krivka() drawLineBetweenTwoPoints body -- mySpline = drawLineBetweenTwoPoints arr-- udelej krivku do pole